Jak możemy ci dziś pomóc?

Generowanie faktur do wpłat

Funkcjonalność generowania faktur do wpłat opiera się na założeniach poszczególnych umów i rozliczeniu z klientem. System generuje w określonym zakresie dat propozycje do wystawiania faktur na podstawie dokonanych wpłat. Aby było to możliwe, dana umowa musi posiadać parametr "Fakturowanie miesięczne" oznaczony na "TAK". Jeśli nie zostało to określone podczas tworzenia umowy, można to wykonać poprzez modyfikację parametrów umowy (Umowy → Opcje → Modyfikuj parametry umowy).

W widoku ogólnym generowania faktur do płatności znajdują się dane informujące o bieżących ustawieniach faktur. Znajdują się one na dole strony i są to:

  1. Miejsce wystawienia faktury
  2. Domyślne stawki VAT dla pozycji na fakturze
  3. Jednostka miary dla pozycji faktury
  4. Nazwa pozycji faktury
  5. Komentarz
  6. Dodawanie komentarza
  7. Zestawienie serii numeracji dla faktur z VAT i bez VAT wystawianych ręcznie i automatycznie

Po wyborze prawidłowego zakresu dat system zaproponuje pozycje do wystawienia faktur na podstawie dokonanych wpłat, które podlegają fakturowaniu miesięcznemu. Po wybraniu przynajmniej jednej pozycji można na jej podstawie wygenerować fakturę wybierając niebieski przycisk w lewym dolnym rogu tabeli. Po jego wybraniu należy określić jeszcze daty sprzedaży oraz daty wystawienia faktur (przy czym można oznaczyć je jako takie same jak data wystawienia czy data faktycznie dokonanej sprzedaży), a także dalszy proces fakturowania, tj. następujące po sobie kroki:

  1. Stwórz niezaakceptowaną fakturę - domyślna opcja, kieruje propozycję faktury do faktur niezaakceptowanych (ostatniego miejsca, gdzie jeszcze można edytować fakturę - po zaakceptowaniu jej, nie będzie to możliwe)
  2. Zaakceptuj tworzone faktury i nadaj im numer - faktura znajdzie się w fakturach zaakceptowanych, wraz z nadanymi datami oraz numerem
  3. Utwórz maile dla tworzonych faktur - zostaną wygenerowane wiadomości wraz z załączonymi fakturami
  4. Wyślij maile z fakturami - wygenerowane faktury wraz z wiadomością automatycznie zostaną wysłane do klienta

Uwaga! Faktury wystawione do płatności lub do dokonanych wpłat nie mogą zostać usunięte, jeżeli zostały już zaakceptowane.

Faktury niezaakceptowane widnieją jako propozycje do wystawienia wraz z wszelkimi ich elementami, oczekując jedynie na akceptację. Z tej pozycji możliwa jest masowa edycja faktur, gdzie dla wielu faktur w jednym ruchu można zmienić sposób płatności, datę wystawienia faktury, datę sprzedaży oraz termin płatności. W tym też miejscu możliwa jest masowa akceptacja faktur i nadanie im kolejnych numerów.

Uwaga! Istnieje możliwość edycji ostatnio wystawionej faktury w zakresie danych odbiorcy faktury, cech pozycji faktury, terminu płatności, sposobu płatności, podstawy zwolnienia oraz określenia adresu mailowego odbiorcy faktury.

Jeżeli faktura jest wystawiana do płatności związanej z daną umową lub jest to faktura do wpłaty wpłacanej na poczet salda danej umowy, jak najbardziej - w obszarze takiej umowy czy to w panelu ucznia, czy z widoku sekretariatu faktura taka jest przypisana do tej właśnie umowy. Fakturę taką oczywiście można pobrać do PDF, a także wysłać do klienta wiadomością e-mail.

Wsparcie wdrożeniowe

Na wszelkie pytania dotyczące działania systemu

odpowiadamy pod numerem telefonu:

+48 735 925 547

Czekamy na kontakt

Od poniedziałku do piątku w godzinach od 8 do 16.

Kontakt mailowy

Widzisz nieprawidłowość lub błąd w systemie? Napisz do naszych programistów:

[email protected]

Masz pomysł na nową funkcjonalność lub udoskonalenie obecnych mechanizmów:

[email protected]
 

W wolnej chwili

Odwiedź nasze profile w mediach społecznościowych