Jak możemy ci dziś pomóc?

Ustawienia faktur

Panel ogólnych ustawień dla wystawianych w systemie faktur znajduje się w sekcji "Ustawienia". Aby się tam dostać należy przejść do Finanse → Faktury → Ustawienia.

Przede wszystkim należy określić, które ustawienia będą celem konfiguracji, ponieważ istnieje możliwość sprecyzowania osobnych ustawień dla faktur wystawianych automatycznie i dla faktur wystawianych ręcznie.
Do tego też służy selektor Faktury wystawiane automatycznie/Faktury wystawiane ręcznie.

Kolejnym istotnym ustawieniem implikującym w wystawianiu faktur w przyszłości jest wybór prawidłowej serii numeracji dla faktur VAT i faktur bez VAT. Serię numeracji można utworzyć lub skonfigurować (pod warunkiem, że nie została jeszcze użyta w fakturach lub magazynach) w dziale Finanse → Magazyny → Serie numeracji (patrz Serie numeracji).

Poniżej widnieje pole do wyboru domyślnej stawki VAT na wystawianych fakturach, a także możliwość wyboru nadawcy e-mail, z którego adresu wysyłane będą faktury do klientów (a także na jaki adres trafiać będą ewentualne odpowiedzi).

Kolejnymi elementami w ustawieniach dla faktur są:

  1. Miejsce wystawienia faktury - do wyboru z danych właściciela placówki lub własne
  2. Nazwa pozycji faktury - dostępne są opcje tytułowania pozycji, takie jak nazwa kursu, tytuł płatności bankowej, numer umowy, a także możliwe jest sformułowanie własnej nazwy pozycji w polu "Wzór nazwy własnej"
  3. Jednostka miary - jednostka będąca uwzględniana w opisie pozycji na fakturze
  4. Dodaj komentarz - checkbox otwierający możliwość edycji komentarz załączanego do faktury
  5. Zwolnienie z podatku - opcja pozwalająca na określenie podstawy zwolnienia z podatku, przy czym należy ją wprowadzić w polu opisu
  6. Własna treść wiadomości dla faktur - selektor i pole do konfiguracji treści wiadomości e-mail wysyłanej podczas wysyłania faktur
  7. Autoakceptacja wysyłki faktur e-mailem - selektor pozwalający na wysyłkę faktur bez konieczności akceptacji takiej wiadomości w dziale SekretariatWiadomości (patrz Komunikacja z klientem)

Tak, jest to możliwe. Należy jednak pamiętać, że zmiana w tym obszarze systemu będzie rzutować na wystawiane w przyszłości faktury. Wprowadzone zmiany są jednak odwracalne.

Wsparcie wdrożeniowe

Na wszelkie pytania dotyczące działania systemu

odpowiadamy pod numerem telefonu:

+48 735 925 547

Czekamy na kontakt

Od poniedziałku do piątku w godzinach od 8 do 16.

Kontakt mailowy

Widzisz nieprawidłowość lub błąd w systemie? Napisz do naszych programistów:

[email protected]

Masz pomysł na nową funkcjonalność lub udoskonalenie obecnych mechanizmów:

[email protected]
 

W wolnej chwili

Odwiedź nasze profile w mediach społecznościowych