Jak nadać użytkownikowi dodatkową rolę w systemie
W systemie eduSky istnieje możliwość przypisania użytkownikowi dodatkowych ról poprzez przyznanie statusu np. pracownika biurowego, opiekuna, ucznia.
Dzięki temu, wykorzystując swoje dane do logowania, użytkownik będzie mógł mieć dostęp do danych i dedykowanych widoków np. dla nauczyciela czy opiekuna.
Możesz dokonać tej operacji, wchodząc do sekcji Sekretariat, a następnie kontynuować odpowiednią ścieżkę w zależności od zamiaru dodania użytkownikowi nowej roli.
Jak przypisać nauczycielowi inne role w systemie
Zobacz film na naszym kanale YouTube:
- Przejdź do działu Sekretariat i wybierz zakładkę Nauczyciele
- Wyszukaj lub wybierz z listy osobę, której chcesz przypisać dodatkową rolę.
- Kliknij w Opcje i wybierz Edytuj
- Następnie przejdź do sekcji Inne role w systemie i zaznacz pożądaną rolę.
Jak przypisać uczniom i opiekunom dodatkową rolę w systemie
Zobacz film na naszym kanale YouTube:
- Przejdź do działu Sekretariat i wybierz zakładkę Uczniowie.
- Wyszukaj lub wybierz z listy ucznia lub opiekuna, któremu chcesz przypisać dodatkową rolę.
- Kliknij w opcje i wybierz Edytuj
- Następnie przejdź do sekcji Inne role w systemie i zaznacz pożądaną rolę.
W widoku strony w części dla ucznia (zielona ramka) oraz w części dla opiekuna (czerwona ramka) znajduje się kolumna
Informacje dodatkowe, kliknij w pole
- W dolnej części strony znajduje się kolumna: Inne role użytkownika
- Zaznacz wybraną rolę
Jak dodać pracownikowi sekretariatu nową rolę w systemie
Zobacz film na naszym kanale YouTube:
- Aby nadać Pracownikowi Sekretariatu dodatkową rolę, przejdź do działu Sekretariat, wybierz Konfiguracja → Pracownicy
- Wyszukaj lub wybierz pracownika z listy, któremu chcesz przypisać dodatkową rolę.
- Kliknij w opcje i wybierz Edytuj
- Następnie przejdź do sekcji Inne role w systemie i zaznacz pożądaną rolę.
Jeżeli posiadasz konto w systemie z więcej niż jednym uprawnieniem, np. jesteś jednocześnie pracownikiem biurowym i nauczycielem, możesz przełączać między widokiem dedykowanym dla danej roli.
Aby to zrobić należy wybrać Menu Główne (w prawym górnym rogu, z imieniem), a następnie w małej rubryce wybrać żądaną rolę.
System pokaże żądane informacje w kontekście danej roli w systemie.
Role w systemie eduSky to:
1. Właściciel - rola w systemie o najwyższych uprawnieniach, która posiada dostęp nieograniczony do wszystkich widoków i danych.
2. Pracownik biurowy - kluczowa rola systemu. Posiada dostęp do widoków i danych pozwalających na swobodne administrowanie pracą szkoły. Wyjątek stanowią dane dotyczące dedykowanych raportów związanych z przychodami placówki. Rola ta najczęściej przypisane jest pracownikom sekretariatu, koordynatorom lub organizatorom pracy szkoły.
3. Metodyk - w zakresie działań związanych z obsługą szkoły rola metodyka jest wspierana przez system w zakresie merytorycznej kontroli nad kursantami, ale głównie nad harmonogramem pracy placówki. Metodyk z założenia nie ma dostępu do raportów finansowych związanych z prosperowaniem szkoły, podobnie nie ma wglądu do umów z kursantami i rozliczeń między szkołą a lektorami.
4. Opiekun merytoryczny - opiekun merytoryczny posiada wgląd na grupy, zajęcia, może edytować i wprowadzać w ich zakresie zmiany. Oprócz tego ma możliwość podglądu na raporty związane ze statystykami grup oraz frekwencji kursantów. Ograniczenia opiekuna merytorycznego wynikają z braku możliwości poglądu na sfery finansowe placówki – zarówno kursantów, nauczycieli, jak i przychodów firmy.
5. Opiekun handlowy - opiekun handlowy jest funkcją w systemie związaną głównie z aspektem kontaktów handlowych, pozwala na dostęp do umów, rozliczeń z podmiotami, a także z modułem fakturowania.
6. Księgowy - często używana funkcja w porozumieniu z biurem księgowym zajmującym się rachunkowością przedsiębiorstwa. Funkcja księgowego w systemie eduSky zakłada możliwość wglądu w sfery finansowe placówki, w tym generowanie faktur, powiadamianie o zaległościach, umowy z kursantami, etc., nie zakłada natomiast dostępu do zajęć, ich edycji, dziennika, konfiguracji cen czy kursów.
7. Nauczyciel - nauczyciel/trener/lektor posiada wgląd na swoje zrealizowane i nadchodzące zajęcia, ponadto może poruszać się w obszarze grup, a jeśli właściciel szkoły na to pozwoli – dodawać grupy jednoosobowe. Najważniejszą jednak funkcją jest uzupełnianie zajęć przez lektora wraz z określaniem obecności, tematu zajęć, ewentualnych ocen lub uwag itp.
8. Rodzic - rodzic/opiekun jest rolą w systemie zbierającą informacje o umowach, postępach, płatnościach oraz danych osób wskazanych jako kursanci/uczniowie/dzieci podlegające pod danego rodzica. Rodzic widzi wszystkie informacje w kontekście wybranego aktualnie przez siebie kursanta.
9. Uczeń - kursant posiada podgląd jedynie na swoje zajęcia, grupy, oceny i umowy.
Ponadto, istnieją opcjonalnie role dyrektora biura oraz pracownika recepcji. Te oraz inne role w systemie są jak najbardziej konfigurowalne pod względem uprawnień wynikających z dostępu do poszczególnych sektorów systemu.