Konfiguracja globalna
W systemie eduSky możesz wprowadzić globalne ustawienia, które umożliwią dostosowanie niektórych funkcji platformy do procesów oragnizacyjno-zarządczych Twojej szkoły.
Aby to zrobić kliknij w ikonę Avatara, która znajduję się w prawym górnym rogu i wybierz opcję:
Konfiguracja aplikacji
Na formatce w sekcji Konfiguracja Globalna poprzez wybór TAK lub NIE możesz dokonać następujących ustawień:
- Wyświetlaj formularz rejestracyjny przy logowaniu
System eduSky umożliwia wygenerowanie formularza zapisu, który możesz udostępnić dla Klientów bezpośrednio pod formularzem do logowania.
Generowanie formularzy szczegółowo zostało opisane w dziale formularze zewnętrzne (patrz → Formularze zapisu).
Zaznaczenie opcji na TAK skutkuje pojawieniem się pod formularzem do logowania, przycisku który aktywuje formularz rejestracyjny.
- Wyświetlaj możliwość pobrania umowy dla ucznia/opiekuna
Dzięki opcji TAK lub NIE możesz określić, czy chcesz, aby skonstruowane umowy były możliwe do pobrania
- Pozwól na pobieranie umów o statusie "w trakcie podpisu"
Status umowy "w trakcie podpisu" posiada dokument wygenerowany z systemu dla klienta i przekazany fizycznie w formie papierowej do podpisu. Zaznaczenie tej opcji daje możliwość pobrania umowy w formacie PDF.
- Przenoś automatycznie grupy do archiwum
Opcja zaznaczona na Tak skutkuje tym, że po dacie zakończenia funkcjonowania grupy, zostaje ona przeniesiona do archiwum
- Wymuś przenoszenie grup po ostatnich zajęciach (również nieuzupełnionych)
Jeżeli ostatnie zajęcia się odbyły, a mimo to zostały nieuzupełnione, to grupa zostaje przeniesiona do archiwum.
- Przenieś automatycznie umowy do archiwum
Po zakończeniu daty obowiązywania Umowy są automatycznie przenoszone do archiwum.
- Wymuś zamykanie umów starszych niż 10 miesięcy
Po zaznaczeniu opcji TAK system będzie pilnował, aby wraz z początkiem nowego roku szkolnego, umowy z poprzedniego roku szkolnego zostały zamknięte
- Włączone filtrowanie danych po oddziałach
Włączenie tej opcji powoduję blokadę wyświetlania danych dla osób administracyjnych z innego oddziału
- Blokuj edycję zajęć i dokumentów po zamknięciu miesiąca
Włączenie tej opcji powoduję blokadę edycji zajęć i dokumentów rozliczeniowych po zamknięciu miesiąca
- Zapamiętanie filtrowania na pulpicie
Po zaznaczeniu opcji na TAK system będzie zachowywał wyszukane dane po operacji filtrowania z poziomu pulpitu
- Filtry domyślnie rozwinięte
Zmiana opcji na TAK zwiększa ilość informacji, które mogą zostać wykorzystywane podczas filtrowania
- Blokuj dopisywanie do grup powyżej limitu
Włączenie tej opcji powoduje brak możliwości zapisu kursanta do pełnej grupy
- Domyślnie twórz konta dla użytkowników przy dodawaniu
Zmiana opcji na TAK automatycznie zaznacza opcję tworzenia konta systemowego dla osoby wprowadzanej do systemu
- Zablokuj widoczność pierwszego hasła
Zaznaczenie opcji na TAK powoduję blokadę podglądu wygenerowanych danych logowania przez osoby administracyjne
- Włącz czat
Zmiana opcji na TAK uruchamia wewnętrzny komunikator
- Zapamiętanie filtrowania
Po zaznaczeniu opcji na TAK system będzie zachowywał wyszukane dane po operacji filtrowania
Po każdym dokonanym ustawieniu kliknij w przycisk
Sekcje zawarte na stronie Konfiguracja Globalna, do których zostaniesz przekierowany po kliknięciu w link:
Konfiguracja zajęć na pulpicie, patrz → Konfiguracja zajęć na pulpicie
Ustawienia wysyłki wiadomości, patrz → Ustawienia wysyłki dla wiadomości
Ustawienia rozliczeń, patrz → Ustawienia rozliczeń
Ustawienia kalendarzy i grafików, patrz → Ustawienia kalendarzy i grafików
Konfiguracja reCaptcha, patrz → Konfiguracja reCaptcha
Funkcje dostępne dla nauczycieli,patrz → Funkcje dostępne dla nauczycieli
Ustawienia grafik, patrz → Ustawienia dla grafik