Jak możemy ci dziś pomóc?

Rozwiązanie Umowy

Jakie działania są podejmowane przy rozwiązywaniu Umowy? 

W ramach systemu istnieją dwa tryby zakończenia Umowy: automatyczny i ręczny.

Automatyczne zakończenie Umowy następuje z ostatnim dniem pracy grupy, do której dana osoba jest przypisana. 

Aby ręcznie zamknąć Umowę, postępuj według następujących kroków:

W widok Umowy, wybierz Umowę w statusie Umowa podpisana, kliknij → Opcje → Rozwiąż umowę

 

 

Po kliknięciu w Rozwiąż umowę (czerwona ramka) system wygeneruje formularz rozwiązania Umowy, jak na poniższym ekranie, oraz poprosi o następujące dane:

 

  • Potwierdzenie rozwiązania Umowy 
  • Wprowadzenie daty rozwiązania Umowy 
  • Podanie powodu 
  • Możliwe jest również wysłanie informacji  wiadomością e-mail o rozwiązaniu Umowy
  • Możliwe jest również ustawienie i rekalkulacja ostatniej raty w kontekście jej zmiany wysokości lub częściowego umorzenia.

 

Po rozwiązaniu Umowy, dokument zmienia status na "Umowa rozwiązana" oraz zostają anulowane wszystkie płatności przypadające po dacie rozwiązania Umowy.

Saldo dla takiej Umowy wyliczane jest na dzień zamknięcia Umowy.

 


Przykład 1.

Teresa Kowalska podpisała Umowę, która została zawarta 01.09.2020 a terminem jej zakończenia miała być data 20.06.2020.
Model płatności zawarty u Umowie został określony i rozpisany na 5 co miesięcznych rat, które następowały w określonych terminach: 

10.02.2020
10.03.2020
10.04.2020
10.05.2020
10.06.2020

Teresa Kowalska rozwiązała Umowę z terminem 09.04.2020, także płatność przypadająca na 10.04.2020 i płatności przypadające na kolejne terminy zostały anulowane.
Saldo dla Umowy zostało wyliczone na dzień zamknięcia Umowy czyli 09.04.2020


 

Zdarza się, że klient zgłosił potrzebę rozwiązania umowy, proces taki został wprowadzony do systemu, jednak klient rozmyślił się i chce nadal pozostać przy aktywnej umowie. W takim przypadku eduSky proponuje wycofanie rozwiązania umowy. Poprzez wybór Opcje → Wycofaj rozwiązanie umowy można umowę do statusu nierozwiązanej i przywrócić plan płatności.

 

Po rozwiązaniu umowy harmonogram płatności do dnia rozwiązania istnieje w podglądzie umowy. Wszystkie płatności wygenerowane automatycznie po dacie rozwiązania umowy stają się nieaktywne i już nie obowiązują klienta. Inaczej jednak jest z płatnościami po dacie rozwiązania umowy, które zostają dodane ręcznie, jako elementy umowne między kontrahentami (np. należności za dodatkowe materiały).

Zarówno podczas okresu trwania umowy, jak i podczas okresu wypowiedzenia kursant nadal widnieje w zajęciach grupy. Natomiast po dacie rozwiązania kursant nie widnieje już w generowanych zajęciach, a płatności nie są naliczane. Nie oznacza to jednak, że jeżeli na saldzie umowy widnieje stan ujemny zostaje on umorzony - wręcz przeciwnie. System wciąż będzie traktował takie saldo jako zadłużenie. (więcej o zadłużeniach w temacie Zaległości umów)

Wycofanie umowy a rozwiązanie umowy różni się zasadniczo faktem, czy dana umowa weszła w życie czy też nie. Umowę można wycofać, kiedy nie są z nią związane wpłaty, faktury czy też zdarzenia windykacyjne, a zatem wszelkie operacje finansowe i dotyczące ich elementy. Wycofanie umowy jest krokiem, który pozwala na jej edycję lub usunięcie jeszcze w początkowej fazie obowiązywania, bez konsekwencji takich jak budowanie historii danego klienta, czy monitorowanie zaległości. Wycofanie umowy z "podpisanej" (lub "w podpisie") do statusu niepodpisanej pozwala na zachowanie przejrzystości w dziale umów i usuwanie niepotrzebnych.

Rozwiązanie umowy natomiast jest krokiem rozwiązującym porozumienie między placówka a klientem już po fakcie zaistnienia współpracy, tj. po odbytych zajęciach, po zrealizowanych - choćby w części opłatach etc. Jest to o tyle ważny proces, że jego zaistnienie nie usuwa danych klienta/kursanta z systemu i zawsze można prześledzić jego historię.

Istnieje mechanizm przywracający ustalenia umowy z klientem, a zatem można odwrócić taki proces.

Aby to zrobić należy wybrać Opcje → Wycofaj rozwiązanie umowy, co spowoduje przywrócenie umowy do stanu sprzed rozwiązania, a także zostanie dla niej zregenerowany plan płatności.

 

Wsparcie wdrożeniowe

Na wszelkie pytania dotyczące działania systemu

odpowiadamy pod numerem telefonu:

+48 735 925 547

Czekamy na kontakt

Od poniedziałku do piątku w godzinach od 8 do 16.

Kontakt mailowy

Widzisz nieprawidłowość lub błąd w systemie? Napisz do naszych programistów:

[email protected]

Masz pomysł na nową funkcjonalność lub udoskonalenie obecnych mechanizmów:

[email protected]
 

W wolnej chwili

Odwiedź nasze profile w mediach społecznościowych