Jak możemy ci dziś pomóc?

Pomyliłam się podczas tworzenia umowy, jednak nie mogę jej wycofać, ponieważ zostały już powiązane płatności. Co zrobić w takiej sytuacji?

Wpłaty, przelewy oraz inne operacje finansowe, a także wystawione faktury są elementami, które blokują możliwość wycofywania umowy (nie można wystawić faktury do płatności umowy, następnie ją wycofać, po czym zmienić choćby wysokość płatności, ponieważ taka faktura nie powinna istnieć dla płatności, której już nie ma). Podobnie wygląda sytuacja, gdy umowa została opatrzona zdarzeniem i wiadomością windykacyjną.

Niemniej zdarzają się sytuacje, które wymagają wprowadzenia pewnych zmian w obrębie umowy, pomimo iż zostały do niej wprowadzone już operacje związane z wpłatami. Do zmian harmonogramu umowy służą mechanizmy wprowadzeniu aneksu do umowy szerzej opisane w temacie Aneksy do umów.

W części przypadków jest możliwe wycofanie umowy i zmiana jej parametrów, ale jedynie w przypadku, gdy do umowy nie została wystawiona faktura, a także nie zaistniały żadne zdarzenia windykacyjne. Wtedy też można "odwiązać" wpłatę od umowy, co pozwoli na jej wycofanie i edycję, jednakże taki sposób nie jest rekomendowany, z uwagi na duży margines błędu. Po takiej operacji, należy przywiązać wpłaty do danej umowy poprzez sekcję Finanse → Rozliczenia → Paczki wpłat bankowych, a następnie wybierając poszczególne wpłaty i edytując je usunąć powiązanie do umowy. Można również je odnaleźć w raporcie w sekcji Raporty → Pozostałe raporty → Wpłaty nieprzywiązane do umów.

Wsparcie wdrożeniowe

Na wszelkie pytania dotyczące działania systemu

odpowiadamy pod numerem telefonu:

+48 735 925 547

Czekamy na kontakt

Od poniedziałku do piątku w godzinach od 8 do 16.

Kontakt mailowy

Widzisz nieprawidłowość lub błąd w systemie? Napisz do naszych programistów:

[email protected]

Masz pomysł na nową funkcjonalność lub udoskonalenie obecnych mechanizmów:

[email protected]
 

W wolnej chwili

Odwiedź nasze profile w mediach społecznościowych