Jak możemy ci dziś pomóc?

Tworzenie kont systemowych dla kursantów/opiekunów

Przy zakładaniu konta systemowego niezbędnym elementem całej operacji jest posiadanie adresu mailowego.

Konta systemowe możemy założyć z trzech poziomów w systemie: Zmieniając status Umowy, dodając/wybierając ucznia, wybierając Umowę zawartą z użytkownikiem

Zmiana statusu Umowy

W dziale Umowy, wybierz Umowę w statusie → Umowa zaakceptowana, kliknij w Opcje → Zmień stan na "podpisana"



Po kliknięciu w Zmień stan na "podpisana" zostaniesz przekierowany do formularza służącego do utworzenia konta systemowego jak na ekranie poniżej

  • Zaznacz pole wyboru i potwierdź operację

Pojawi się komunikat, w którym nastąpi potwierdzenie założenia konta systemowego, pojawi się informacja, że takie konto już istnieje lub zostanie przedstawiona informacja o tym, że konto nie może być założone ponieważ nie został podany adres e-mail.

Konto systemowe dla Ucznia i Rodzica

Przy dodawaniu Ucznia/Opiekuna niezbędnym elementem w procesie zakładania konta jest podanie adresu e-mail

W dziale Sekretariat, wybierz → Uczniowie → Dodaj Ucznia

Otrzymujemy widok jak na poniższym ekranie


  • W sekcji Uczeń: W formatce e-mail podaj adres ucznia (czerwona ramka)
  • W sekcji Opiekun: W formatce e-mail podaj adres opiekuna (zielona ramka)

Jeśli uczeń już znajduje się na liście, wtedy w dziale Sekretariat, wybierz → Uczniowie → Opcje → Edytuj 

Zostaniesz przekierowany do formularza służącego do edycji adresu e-mail. Procedura analogiczna jak w przykładzie wprowadzania danych przy dodawanie ucznia.
W następnym kroku w widoku listy uczniów wybierz użytkownika dla którego chcesz założyć konto:
W dziale Sekretariat, wybierz → Uczniowie → Opcje → Utwórz konto systemowe

 Po kliknięciu w Utwórz konto systemowe, przy wybranym uczniu, pojawi się komunikat, w którym nastąpi:

  • Potwierdzenie założenia konta systemowego
  • Informacje, że takie konto już istnieje
  • Informacja o tym,że konto nie może być założone ponieważ nie został podany adres e-mail


Tworzenie kont systemowych z działu Umowy

W dziale Umowy, wybierz Umowę z sekcji: Umowy podpisane, Umowy oczekujące na podpisanie, pozostałe Umowy. 

  • Zaznacz, korzystając z pola wyboru wybraną Umowę (zielona ramka, lewej stronie tabeli)
  • Kliknij w Dodaj użytkowników systemowych (pomarańczowa ramka, pod listą w dolej części strony

Po kliknięciu w ikonę, pojawi się komunikat:

 


POWIĄZANE TEMATY:

MASOWE TWORZENIE KONT SYSTEMOWYCH

Z systemu możemy usunąć użytkownika w statusie ucznia/kursanta, który jest przeniesiony do sekcji Archiwum - Uczniowie, pod warunkiem, że nie jest on przypisany do aktywnej grupy i nie posiada aktywnej umowy.

W wypadku innych użytkowników, takich jak: nauczyciele, pracownicy, osoby zapisane w systemie, do ich osób jako podmiotów fizycznych może być zastosowana procedura anonimizacji (proces uniemożliwiający identyfikację osoby fizycznej na podstawie danych osobowych. Patrz→Anonimizacja)

Jeśli chcesz trwale usunąć ucznia, w dziale Sekretariat, wybierz Uczniowie → przenieś do Archiwum

W sekcji Archiwum - Uczniowie, w opcjach kliknij → Usuń Ucznia

 

 

Kiedy ta operacja się powiedzie?

Ucznia można usunąć w wypadku, kiedy:

  • Nie posiada podpisanych Umów 
  • Nie jest przypisany do grup

Ucznia nie można usunąć jeżeli:

  • Uczeń posiada podpisane Umowy
  • Uczeń jest przypisany do co najmniej jednej grupy
  • Uczeń posiada wiadomości
  • Uczeń posiada związane z nim relacje - telefony, notatki, itp
  • Uczeń posiada oceny opisowe
  • Uczeń posiada odrobienia
  • Uczeń posiada konto użytkownika
  • W systemie są notatki związane z uczniem
  • Uczeń posiada zastępstwa
  • Uczeń posiada związanie z nim faktury

Nie jest jednak polecane usuwanie jakichkolwiek danych kursantów z systemu, ponieważ skutkuje to usunięciem również historii kursanta, tj. obecności w grupach, tematyki zajęć itp.

Nie, wręcz wskazane jest, aby tego nie robić. W innym wypadku jedna osoba będzie musiała posiadać dwa (lub więcej, jeśli chcemy stworzyć kilka innych kont) adresy e-mail, dostanie dwa różne loginy i hasła, które oczywiście w późniejszych krokach będzie mogła zmienić. Nie jest to jednak polecane rozwiązanie, ponieważ jest dosyć niewygodne dla użytkownika. Zamiast tego wystarczy wejść w edycję danych tego użytkownika i dodać mu dodatkowe role zaznaczając checkbox przy wybranych, jak na screenie poniżej:

Analogiczna sytuacja wystepuje w przypadku, gdy chcemy nadać dodatkowe role uczniom, nauczycielom itd.

 

Tak - posiadanie konta systemowego (loginu do systemu eduSky) nie jest konieczne, by w pełni korzystać z funkcjonalności komunikacji z klientami. Należy jednak sprawdzić czy kursant/opiekun, z którym zamierzamy się skontaktować nie ma oznaczonego parametru braku zgody do kontaktu przy danych kontaktowych (poniższy screen)

 

Ponadto, warto zapoznać się z ustawieniami wiadomości wysyłanych z systemu opisanych w temacie Globalne ustawienia wysyłki wiadomości

 


POWIĄZANE TEMATY

GLOBALNE USTAWIENIA WYSYŁKI WIADOMOŚCI

Wsparcie wdrożeniowe

Na wszelkie pytania dotyczące działania systemu

odpowiadamy pod numerem telefonu:

+48 735 925 547

Czekamy na kontakt

Od poniedziałku do piątku w godzinach od 8 do 16.

Kontakt mailowy

Widzisz nieprawidłowość lub błąd w systemie? Napisz do naszych programistów:

[email protected]

Masz pomysł na nową funkcjonalność lub udoskonalenie obecnych mechanizmów:

[email protected]
 

W wolnej chwili

Odwiedź nasze profile w mediach społecznościowych