Poprawność adresów mailowych i numerów telefonów użytkowników
Mechanizmy wysyłki wiadomości funkcjonujące w systemie eduSky zakładają wysyłkę powiadomień na wskazane adresy mailowe lub numer telefonu przypisany do danej osoby w systemie.
Dlatego też przed wysyłką warto upewnić się, że wskazani odbiorcy posiadają prawidłowo podany mail i numer telefonu.
Zobacz film na naszym kanale YouTube:
Adres mailowy może być przypisany w systemie tylko do jednego użytkownika, dlatego też warto uzupełniać dane zgodne ze stanem faktycznym
- Jeśli komunikujemy się z Rodzicami adres mailowy dodajemy w formatce Opiekuna
- Jeśli komunikujemy się z kursantami nie posiadającymi rodzica/opiekuna w systemie, dane te dodajemy przy Uczniu
- Jeśli chcemy wskazać by na numer telefonu, który jest wprowadzony do systemu nie dochodziły wiadomości, należy go oznaczyć poniższym checkbox'em
Prawidłowość uzupełnienia tych informacji ma znaczenie w momencie wysyłki wiadomości, kiedy to system pyta do kogo skierować korespondencję.
Jeśli zaznaczymy Opiekunów-wiadomości wychodzą na adresy mailowe lub numery telefonów przypisane do tej roli. Analogicznie odbywa się to przez wskazanie roli Uczeń. Oznacza to, że przy zaznaczeniu wysyłki wiadomości do Ucznia - system nie uwzględni adresów mailowych i numerów telefonów przypisanych do Opiekunów