Jak możemy ci dziś pomóc?

Wysyłanie wiadomości z systemu eduSky

Z systemu eduSky możesz wysyłać wiadomości mailowe oraz smsy do kursantów, rodziców, nauczycieli oraz użytkowników systemu, którzy posiadają inne dedykowane role.

Możesz również skierować komunikację do wybranej - bardziej obszernej grupy odbiorców tj. np. do całej grupy, do wszystkich grup, lub do wszystkich odbiorców, którzy posiadają w systemie aktywne umowy.

Z platformy wysyłane są dwa rodzaje wiadomości:

  • Wiadomości systemowe (powiadomienia mailowe) – np. o założeniu konta systemowego, zmiana statusu umowy itp.
  • Wiadomości informacyjne (maile i smsy), które są najpierw dodawana do wysyłki i wysyłane do odbiorcy dopiero po akceptacji właściciela lub pracownika sekretariatu.

Wiadomości okresowe (maile i smsy) – np. o zbliżającej się płatności lub urodzinach kursanta, które w zależności od ustawień mogą być wysyłane w sposób automatyczny nie wymagający zatwierdzenia.

Ważne uwagi:

Wiadomości systemowe wychodzą z platformy automatycznie i nie wymagają zatwierdzenia

Wiadomości informacyjne i okresowe – w zależności od dedykowanych ustawień – wymagają akceptacji właściciela, pracownika sekretariatu lub innej osoby, która posiada takie uprawnienia w systemie.

Zatwierdzone wiadomości wysyłane są z systemu eduSky co 5 minut. Status wysyłki możesz sprawdzić w zakładce Wiadomości - Wszystkie.

Jeśli korzystasz z powiadomień SMS – nie zapomnij przed wysyłką wiadomości sprawdzić – czy Twój portfel SMS zawiera odpowiednią ilość punktów.

Zanim rozpoczniesz wysyłanie wiadomości, sprawdź ustawienia związane z wysyłaniem wiadomości. (patrz Globalne ustawienia wysyłki wiadomości)

 


POWIĄZANE TEMATY

GLOBALNE USTAWIENIA WYSYŁKI WIADOMOŚCI

Najbardziej prawdopodobnymi przyczynami braku wysyłki wiadomości do użytkowników są:

  • Brak uzupełnionego adresu e-mail użytkownika. Sprawdź, czy adres e-mail został wpisany do danych kontaktowych użytkownika - Ucznia lub Opiekuna.
  • Wpisany adres e-mail jest niepoprawny - Upewnij się, że adres jest poprawny.
  • Brak uzupełnionego numeru telefonu komórkowego użytkownika. Zweryfikuj, czy numer został dodany do danych kontaktowych użytkownika - Ucznia lub Opiekuna.
  • Wpisany numer telefonu jest niepoprawny - Upewnij się, że numer telefonu jest poprawny.
  • Brak zaznaczenia, że numer telefonu jest dedykowany do otrzymywania wiadomości SMS.

    Zobacz film:


  • Brak oznaczenia zgody na przetwarzanie danych osobowych na potrzeby umowy. W takim przypadku, system zablokuje wysyłanie wiadomości sms, powiadomień i maili tego typu. Oznacz odpowiednią zgodę w umowie z kursantem aby mógł on otrzymywać wszystkie ważne informacje. 
  • Filtry spamowe blokują wiadomości wysyłane z domeny edusky.pl
    Zdarza się, że filtry spamowe programów pocztowych blokują wiadomości wysyłane z domeny eduSky. Niestety, zarówno Ty jak i nasz dział serwisowy nie ma wpływu na działanie tych filtrów. Możliwe jest dodanie adresów wysyłanych z domeny edusky.pl do białej listy adresów w ustawieniach skrzynki e-mail. W ten sposób utworzony zostanie wyjątek dla tych adresów i filtry spamowe nie powinny już blokować wiadomości. Poinformuj swoich kursantów, opiekunów i lektorów, aby dodali adresy do ustawień swoich skrzynek e-mail. 
  • System nie wysyła maili w niedzielę. Globalne ustawienia wysyłki wiadomości zakładają, że wiadomości wysyłane są od poniedziałku do soboty w godzinach od 8 do 20.00. Zmień ustawienia globalne.

    Zobacz film:

 

  • Dzień, w którym wysyłasz wiadomość jest dodany w systemie jako dzień wolny, w którym nie jest dopuszczone wysyłanie wiadomości - Wyszukaj dzień wolny i zmień ustawienia.

    Zobacz film:

Kiedy użytkownicy zgłaszają, że nie otrzymują wiadomości z systemu eduSky. Poniżej prezentujemy najczęstsze przyczyny:

  1. Brak uzupełnionego adresu e-mail użytkownika.  Sprawdź, czy adres e-mail został wpisany do danych kontaktowych użytkownika - Ucznia lub Opiekuna.
  2. Wpisany adres e-mail jest niepoprawny. Upewnij się, że adres jest poprawny.
  3. Brak uzupełnionego numeru telefonu komórkowego użytkownika. Zweryfikuj, czy numer został dodany do danych kontaktowych użytkownika - Ucznia lub Opiekuna.
  4. Wpisany numer telefonu jest niepoprawny. Upewnij się, że numer telefonu jest poprawny.
  5. Brak zaznaczenia, że numer telefonu jest dedykowany do otrzymywania wiadomości SMS. Zaznacz checkbox przy numerze telefonu
  6. Brak zgody na otrzymywanie wiadomości w umowie. W takim przypadku, system zablokuje wysyłanie wiadomości sms, powiadomień i maili tego typu. Oznacz odpowiednią zgodę w umowie z kursantem aby mógł on otrzymywać wszystkie ważne informacje. 
  7. Filtry spamowe blokują wiadomości wysyłane z domeny edusky.pl
    Zdarza się, że filtry spamowe programów pocztowych blokują wiadomości wysyłane z domeny eduSky. Niestety, zarówno Ty jak i nasz dział serwisowy nie ma wpływu na działanie tych filtrów. Możliwe jest dodanie adresów wysyłanych z domeny eduSky.pl do białej listy adresów w ustawieniach skrzynki e-mail. W ten sposób utworzony zostanie wyjątek dla tych adresów i filtry spamowe nie powinny już blokować wiadomości. Poinformuj swoich kursantów, opiekunów i nauczycieli, aby dodali adresy do ustawień swoich skrzynek e-mail. 
  8. System nie wysyła wiadomości w niedzielę

Globalne ustawienia wysyłki wiadomości zakładają, że wiadomości wysyłane są od poniedziałku do soboty w godzinach od 8 do 20.00. Ustawienia globalnej wysyłki wiadomości znajdują się w Konfiguracji aplikacji w sekcji "Ustawienia wysyłki wiadomości"

  1. System nie wysyła wiadomości w święta, wakacje i inne dni wolne. Wyszukaj dzień wolny i zmień ustawienia.
  2. Nie wychodzą wiadomości SMS. Sprawdź saldo punktów SMS – i doładuj konto w razie potrzeby.

 

Aby nadać takie role lektorom należy w edycji danych poszczególnych nauczycieli, zaznaczyć zgodnie z potrzebą opcję wysyłki bez akceptacji:

Po zaakceptowaniu zmian nauczyciel będzie wysyłać z systemu wiadomości bez potrzeby ich akceptacji.

Uczeń/Rodzic nie może odpowiedzieć dedykowanemu nadawcy poprzez wiadomość zwrotną. Procedura jest analogiczna jak sms typu ALERT RCB lub inne wiadomości od nadawców automatycznych.

Automatyczne powiadomienia o zaległości na saldzie kursanta i/lub powiadomienia o zbliżającej się racie (płatności) mogą być wysyłane z systemu bez konieczności ich potwierdzania lub z taką koniecznością - mogą mieć formę wiadomości SMS lub wiadomości e-mail. Co do ich treści mogą Państwo zaplanować brzmienie i treść wiadomości osadzając również konkretne dane (numer umowy, wielkość raty, wielkość zaległości, etc.), natomiast co najważniejsze - i rekomendowane przez nas - system wygeneruje takie wiadomości do skrzynki nadawczej, a Państwo po zapoznaniu się z nimi przekazują do wysyłki.

Wsparcie wdrożeniowe

Na wszelkie pytania dotyczące działania systemu

odpowiadamy pod numerem telefonu:

+48 735 925 547

Czekamy na kontakt

Od poniedziałku do piątku w godzinach od 8 do 16.

Kontakt mailowy

Widzisz nieprawidłowość lub błąd w systemie? Napisz do naszych programistów:

[email protected]

Masz pomysł na nową funkcjonalność lub udoskonalenie obecnych mechanizmów:

[email protected]
 

W wolnej chwili

Odwiedź nasze profile w mediach społecznościowych