Wysyłanie wiadomości z systemu eduSky
Z systemu eduSky możesz wysyłać wiadomości mailowe oraz smsy do kursantów, rodziców, nauczycieli oraz użytkowników systemu, którzy posiadają inne dedykowane role.
Możesz również skierować komunikację do wybranej - bardziej obszernej grupy odbiorców tj. np. do całej grupy, do wszystkich grup, lub do wszystkich odbiorców, którzy posiadają w systemie aktywne umowy.
Z platformy wysyłane są dwa rodzaje wiadomości:
- Wiadomości systemowe (powiadomienia mailowe) – np. o założeniu konta systemowego, zmiana statusu umowy itp.
- Wiadomości informacyjne (maile i smsy), które są najpierw dodawana do wysyłki i wysyłane do odbiorcy dopiero po akceptacji właściciela lub pracownika sekretariatu.
Wiadomości okresowe (maile i smsy) – np. o zbliżającej się płatności lub urodzinach kursanta, które w zależności od ustawień mogą być wysyłane w sposób automatyczny nie wymagający zatwierdzenia.
Ważne uwagi:
Wiadomości systemowe wychodzą z platformy automatycznie i nie wymagają zatwierdzenia
Wiadomości informacyjne i okresowe – w zależności od dedykowanych ustawień – wymagają akceptacji właściciela, pracownika sekretariatu lub innej osoby, która posiada takie uprawnienia w systemie.
Zatwierdzone wiadomości wysyłane są z systemu eduSky co 5 minut. Status wysyłki możesz sprawdzić w zakładce Wiadomości - Wszystkie.
Jeśli korzystasz z powiadomień SMS – nie zapomnij przed wysyłką wiadomości sprawdzić – czy Twój portfel SMS zawiera odpowiednią ilość punktów.
Zanim rozpoczniesz wysyłanie wiadomości, sprawdź ustawienia związane z wysyłaniem wiadomości. (patrz Globalne ustawienia wysyłki wiadomości)
POWIĄZANE TEMATY
GLOBALNE USTAWIENIA WYSYŁKI WIADOMOŚCI
Najbardziej prawdopodobnymi przyczynami braku wysyłki wiadomości do użytkowników są:
- Brak uzupełnionego adresu e-mail użytkownika. Sprawdź, czy adres e-mail został wpisany do danych kontaktowych użytkownika - Ucznia lub Opiekuna.
- Wpisany adres e-mail jest niepoprawny - Upewnij się, że adres jest poprawny.
- Brak uzupełnionego numeru telefonu komórkowego użytkownika. Zweryfikuj, czy numer został dodany do danych kontaktowych użytkownika - Ucznia lub Opiekuna.
- Wpisany numer telefonu jest niepoprawny - Upewnij się, że numer telefonu jest poprawny.
- Brak zaznaczenia, że numer telefonu jest dedykowany do otrzymywania wiadomości SMS.
Zobacz film: - Brak oznaczenia zgody na przetwarzanie danych osobowych na potrzeby umowy. W takim przypadku, system zablokuje wysyłanie wiadomości sms, powiadomień i maili tego typu. Oznacz odpowiednią zgodę w umowie z kursantem aby mógł on otrzymywać wszystkie ważne informacje.
- Filtry spamowe blokują wiadomości wysyłane z domeny edusky.pl
Zdarza się, że filtry spamowe programów pocztowych blokują wiadomości wysyłane z domeny eduSky. Niestety, zarówno Ty jak i nasz dział serwisowy nie ma wpływu na działanie tych filtrów. Możliwe jest dodanie adresów wysyłanych z domeny edusky.pl do białej listy adresów w ustawieniach skrzynki e-mail. W ten sposób utworzony zostanie wyjątek dla tych adresów i filtry spamowe nie powinny już blokować wiadomości. Poinformuj swoich kursantów, opiekunów i lektorów, aby dodali adresy do ustawień swoich skrzynek e-mail. - System nie wysyła maili w niedzielę. Globalne ustawienia wysyłki wiadomości zakładają, że wiadomości wysyłane są od poniedziałku do soboty w godzinach od 8 do 20.00. Zmień ustawienia globalne.
Zobacz film:
- Dzień, w którym wysyłasz wiadomość jest dodany w systemie jako dzień wolny, w którym nie jest dopuszczone wysyłanie wiadomości - Wyszukaj dzień wolny i zmień ustawienia.
Zobacz film:
Kiedy użytkownicy zgłaszają, że nie otrzymują wiadomości z systemu eduSky. Poniżej prezentujemy najczęstsze przyczyny:
- Brak uzupełnionego adresu e-mail użytkownika. Sprawdź, czy adres e-mail został wpisany do danych kontaktowych użytkownika - Ucznia lub Opiekuna.
- Wpisany adres e-mail jest niepoprawny. Upewnij się, że adres jest poprawny.
- Brak uzupełnionego numeru telefonu komórkowego użytkownika. Zweryfikuj, czy numer został dodany do danych kontaktowych użytkownika - Ucznia lub Opiekuna.
- Wpisany numer telefonu jest niepoprawny. Upewnij się, że numer telefonu jest poprawny.
- Brak zaznaczenia, że numer telefonu jest dedykowany do otrzymywania wiadomości SMS. Zaznacz checkbox przy numerze telefonu
- Brak zgody na otrzymywanie wiadomości w umowie. W takim przypadku, system zablokuje wysyłanie wiadomości sms, powiadomień i maili tego typu. Oznacz odpowiednią zgodę w umowie z kursantem aby mógł on otrzymywać wszystkie ważne informacje.
- Filtry spamowe blokują wiadomości wysyłane z domeny edusky.pl
Zdarza się, że filtry spamowe programów pocztowych blokują wiadomości wysyłane z domeny eduSky. Niestety, zarówno Ty jak i nasz dział serwisowy nie ma wpływu na działanie tych filtrów. Możliwe jest dodanie adresów wysyłanych z domeny eduSky.pl do białej listy adresów w ustawieniach skrzynki e-mail. W ten sposób utworzony zostanie wyjątek dla tych adresów i filtry spamowe nie powinny już blokować wiadomości. Poinformuj swoich kursantów, opiekunów i nauczycieli, aby dodali adresy do ustawień swoich skrzynek e-mail. - System nie wysyła wiadomości w niedzielę
Globalne ustawienia wysyłki wiadomości zakładają, że wiadomości wysyłane są od poniedziałku do soboty w godzinach od 8 do 20.00. Ustawienia globalnej wysyłki wiadomości znajdują się w Konfiguracji aplikacji w sekcji "Ustawienia wysyłki wiadomości"
- System nie wysyła wiadomości w święta, wakacje i inne dni wolne. Wyszukaj dzień wolny i zmień ustawienia.
- Nie wychodzą wiadomości SMS. Sprawdź saldo punktów SMS – i doładuj konto w razie potrzeby.
Aby nadać takie role lektorom należy w edycji danych poszczególnych nauczycieli, zaznaczyć zgodnie z potrzebą opcję wysyłki bez akceptacji:
Po zaakceptowaniu zmian nauczyciel będzie wysyłać z systemu wiadomości bez potrzeby ich akceptacji.
Uczeń/Rodzic nie może odpowiedzieć dedykowanemu nadawcy poprzez wiadomość zwrotną. Procedura jest analogiczna jak sms typu ALERT RCB lub inne wiadomości od nadawców automatycznych.
Automatyczne powiadomienia o zaległości na saldzie kursanta i/lub powiadomienia o zbliżającej się racie (płatności) mogą być wysyłane z systemu bez konieczności ich potwierdzania lub z taką koniecznością - mogą mieć formę wiadomości SMS lub wiadomości e-mail. Co do ich treści mogą Państwo zaplanować brzmienie i treść wiadomości osadzając również konkretne dane (numer umowy, wielkość raty, wielkość zaległości, etc.), natomiast co najważniejsze - i rekomendowane przez nas - system wygeneruje takie wiadomości do skrzynki nadawczej, a Państwo po zapoznaniu się z nimi przekazują do wysyłki.