Przenoszenie danych do archiwum
Archiwum to miejsce gdzie przechowywana jest historia danych wprowadzonych do systemu. Możemy dokonać archiwizacji w obrębie:
- osób dodanych do systemu (np. uczniowie, nauczyciele)
- zdefiniowanych obiektów (np. grupy, umowy, kursy, ceny kursów, stawki rozliczeniowe dla nauczycieli, nadawcy wiadomości)
- dodanych zasobów (np. sale lekcyjne, oddziały, organizacje, repozytorium dokumentów, pomoce dydaktyczne)
- wydarzeń
Jeśli np. kursanci zakończyli naukę w szkole lub zdefiniowana grupa zakończyła pracę nie musisz ich na trwale usuwać z systemu. Aby zachować historię kursantów,
ich płatności, grup czy nauczycieli możesz je przenieść do Archiwum
Przeniesienia danych do archiwum, możemy dokonać z w wielu poziomów w systemie, w zależności od tego czy chcemy zarchiwizować np. grupę, ucznia czy umowę.
Dla przykładu:
Aby przenieść ucznia do archiwum, kliknij → Opcje → Przenieś do archiwum
Uwaga! Ucznia, który jest przypisany do aktywnej Umowy nie można przenieść do archiwum. System pozwala zarchiwizować uczniów, którzy nie posiadają w systemie aktywnej umowy, nie są przypisani do aktywnej grupy
Aby przenieść umowę do archiwum, kliknij → Opcje → Przenieś do archiwum
Uwaga! Umowy podpisane, możemy przenieść do archiwum tylko po zakończeniu daty obowiązywania umowy.
Aby przenieść grupę do archiwum, kliknij → Opcje → Przenieś do archiwum.
Uwaga! Do archiwum mogą zostać przeniesione tylko takie grupy, które mają zajęcia uzupełnione przez nauczycieli oraz zakończeniu uległa data pracy grupy.
Pewne operacje związane z przenoszeniem danych do archiwum możemy zautomatyzować poprzez dokonanie ustawień w Konfiguracji systemu. Zobacz → Globalne ustawienia dotyczące archiwizowania grup i umów
Operacja przeniesienie danego zasobu do archiwum jest odwracalna. Aby przywrócić stan aktywności danych należy skorzystać z funkcji Opcje → Przenieś z archiwum.