Co może być przyczyną tego,że użytkownicy nie otrzymują wiadomości?
Kiedy użytkownicy zgłaszają, że nie otrzymują wiadomości z systemu eduSky. Poniżej prezentujemy najczęstsze przyczyny:
- Brak uzupełnionego adresu e-mail użytkownika. Sprawdź, czy adres e-mail został wpisany do danych kontaktowych użytkownika - Ucznia lub Opiekuna.
- Wpisany adres e-mail jest niepoprawny. Upewnij się, że adres jest poprawny.
- Brak uzupełnionego numeru telefonu komórkowego użytkownika. Zweryfikuj, czy numer został dodany do danych kontaktowych użytkownika - Ucznia lub Opiekuna.
- Wpisany numer telefonu jest niepoprawny. Upewnij się, że numer telefonu jest poprawny.
- Brak zaznaczenia, że numer telefonu jest dedykowany do otrzymywania wiadomości SMS. Zaznacz checkbox przy numerze telefonu
- Brak zgody na otrzymywanie wiadomości w umowie. W takim przypadku, system zablokuje wysyłanie wiadomości sms, powiadomień i maili tego typu. Oznacz odpowiednią zgodę w umowie z kursantem aby mógł on otrzymywać wszystkie ważne informacje.
- Filtry spamowe blokują wiadomości wysyłane z domeny edusky.pl
Zdarza się, że filtry spamowe programów pocztowych blokują wiadomości wysyłane z domeny eduSky. Niestety, zarówno Ty jak i nasz dział serwisowy nie ma wpływu na działanie tych filtrów. Możliwe jest dodanie adresów wysyłanych z domeny eduSky.pl do białej listy adresów w ustawieniach skrzynki e-mail. W ten sposób utworzony zostanie wyjątek dla tych adresów i filtry spamowe nie powinny już blokować wiadomości. Poinformuj swoich kursantów, opiekunów i nauczycieli, aby dodali adresy do ustawień swoich skrzynek e-mail. - System nie wysyła wiadomości w niedzielę
Globalne ustawienia wysyłki wiadomości zakładają, że wiadomości wysyłane są od poniedziałku do soboty w godzinach od 8 do 20.00. Ustawienia globalnej wysyłki wiadomości znajdują się w Konfiguracji aplikacji w sekcji "Ustawienia wysyłki wiadomości"
- System nie wysyła wiadomości w święta, wakacje i inne dni wolne. Wyszukaj dzień wolny i zmień ustawienia.
- Nie wychodzą wiadomości SMS. Sprawdź saldo punktów SMS – i doładuj konto w razie potrzeby.